Uudised

28.aprillil 2007 toimus Tallinnas järjekordne suur Ameerika autode kruiis ja autonäitus. 04.01.2013
Laupäeval, 28. aprillil 2007.a. toimus Tallinnas traditsiooniline kuid enneolematult suur Ameerika autode paraadsõit ehk kruiis, millele järgnes sõidukite näitus Krisiine keskuse 4 korruse parklas. Autode kruiisiga liitusid sedakorda ka Harley Davidson Club Estonia liikmed.

Kruiisile kogunes ligi 200 autot ja lähes kümme Harley Davidsoni. See on isegi suurem number osavõtjaid, kui eestvedajad arvasid. Kahtlemata on tegu kõigi aegade rekordnumbriga. Üritus läks igati korda ning vaatamata tuulisele ilmale ning möödunud öö sündmustele kulges kõik plaanipäraselt.

Korraldajad tänavad kõiki osalejaid, kes said aega tulla ning anda oma panus Ameerika autode kultuuri edendamisse. Samuti tänatakse toetajaid, kes üritusele oma "õla alla panid" - Ameerika Ühendriikide Saatkond, Ameerika Auto, US Parts ning Krisiine Keskus. Suur aplaus Kristiine keskuses esinenud bändidele: RockCrime ja HND

Kohtumiseni järgmistel üritustel!

Baltic Hot Rod Association
Ford Mustang Club Estonia
Cadillac Club Estonia
2007 aastal toimub BHRA Drag Racing Baltic Cup 04.01.2013
Sari koosneb kolmest võistlusest, mis peetakse paralleelselt iga maa oma MV sarjaga.

I etapp – 30.06. – 01.07 Ferro Metal Motor Show Kedainiai 2007 KEDAINIAI, LEEDU

II etapp - 28.07 „BATTERY Race Riga 2007, RIIA, LÄTI

III etapp – 04.08 „Battery Race“ PÄRNU, EESTI

Klassid ja tehnilised tingimused on BHRA poolt ning samad, mis kehtivad EM Võistlustel.
Kõigil osalejatel on kohustuslik oma maa autospordiliidu poolt välja antud võistlejalitsents.
Igal võistlusel autasustatakse iga klassi esimest kolme võistlejat karikaga ja sponsorite meenetega.

EAL´i hooaja lõpuüritusel (hilissügisel) toimub sarja üldvõitjate autasustamine.

Karikasari on kutsutud ellu selleks, et:
A. Võistlejatel oleks oma sponsoritele pakkuda suuremat väljundit.
B. Vaadata võistlejate, sponsorite ja üldsuse huvi rahvusvahelistele võistlustele dragracingus Balti regioonis.
C. Ettevalmistus Balti Meistri Võistluste sarja algatamiseks.
D. Luua FIA´s ja NDRS´is suuremat huvi Balti riikides toimuva vastu.
Ameerika autode kiirendusvõistlus tõi rekordi! 04.01.2013
Uus Eesti rekord kõige kiiremate autode klassis sündis Bardhal Cup kiirendusvõistlusel, 15. juulil 2007, Haapsalu lennuväljal, Kiltsis. Rekordi omanikuks on Taavo-Erkki Vitsut, kes oma tulipunasel Chevrolet Camarol sõitis välja aja: 8,605 sek. Palju õnne uuele rekordiomanikule!
USAkate lõpukruiis oli sügisele omaselt kaunis ja kirju! 04.01.2013
Laupäeval, 30. septembril 2006.a. toimus Tallinnas järjekordne suuremat sorti Ameerika autode kogunemine. Üritusel osales üle 90 sõiduki. Kokku tuli nii vanemaid ja klassikalisi ameeriklasi kui ka uuema põlvkonna mudeleid. Silmailu oli küllaga. Omajagu värvikirevust lisasid uued ja erkpunased Chevrolet Corvette ja Dodge Viper. Vanematest aastatest olid esindatud Buickid, Mustangid jpm. Rõõmu valmistasid kõik uued kruiisiga liitujad.

Rongkäik läbi linna sujus rahulikult. Hetkeks tekkis segadus Hipodroomi ümbruses, mil kruiisiga liitunud MonsterTruck oma showle suundus ning paljud kruiisil osalejad ei leidnud õiget ühissõidu sabalõppu üles. Kuid Viru juures sai vägesid koodatud ja kruiis sai jätkuda, suunaga läbi kesklinna, läbi Keila tagasi Tallinnasse. Aplaus kõigile pealtvaatajatele, kes olid tee ääres lehvitamas ning pildistamas.

Selle aasta kevadisel avakruiisil kogunes üle 140 Ameerika päritolu auto ja mootorratta. See oli senikogunenud autode rekordnumber. Mõlema kruiisi suur osalejate arv näitas väga selgelt, et huvilisi ja osavõtjaid sellise omapärase hobi vastu on rohkesti.

Üritusega lõpetasid USA-kad oma suve-hooaja ning paljud pilkupüüdvad iludused lähevad taaskord pea pooleks aastaks oma talvekorteritesse. Vaatamata ametlikule lõputseremooniale olid paljud nõus ilusa ilma korral väiksemaid sõite ette võtma ka veel sel aastal.

Hooaega kokkuvõttes tänavad ürituse eestvedajad Tallinna Liikluspolitseid, kes abistas väljasõiduga Maksimarketi parklast. Samuti tänud kõikidele osalejatele.

Kohtumisteni järgmistel kruiisidel!
Kiirendushooaeg Soome vs. Eesti! 04.01.2013
2006.a. kiirendushooaja kokkuvõte autode (A, B, C, D) klassides!

Selleaastane kiirendushooaeg möödus egiidi all Soome vs. Eesti, väikeste lisanditega lõunanaabrite juurest. See hooaeg näitas ka BHRA (Baltic Hot Rod Association) võistluste läbiviimisel tõsiseid arengu märke ja märksa professionaalsemaid otsuseid kriisiolukordades, kui mullu.

Väikeste mootoritega autode klassis oli juba aasta alguses selge, et tiitli pärast võitlevad kaks meest – Eero Pesur ja soomlane Ville Saukkola. Mootori vastupidavus oli siiski see, mis eestlasele tiitli tõi, kuigi Saukkola nimele jäi kogu hooaja peale märksa kiirem aeg.
Põhiliselt turboautode klassi võit läks seekord kahjuks Soome. Janne Lähteenmäki demonstreeris, et klassi võitmiseks piisab ka vabalthingavast Ameerika autost. Eelmise aasta meister Indrek Ando püüdis teha kõik endast oleneva, kuid auto vaevles pidevate tehniliste probleemide küüsis ja nii jäi mehel napilt puudu nii meistritiitlist kui ka eesmärgiks seatud üheksa sekundiga veerandmiili läbimisest.

Kõige võimsamas tänavaautode klassis polnud juba aasta algusest kahtlust, kes selle tiitli siit nopib. Selleks meheks oli küll rahvuselt soomlane, kuid pealtvaatajate silmis juba rohkem eestlane Jari „Patis” Heinonen. Ülekaaluka võidu korjanud Heinonen lõpetas selle hooajaga ka oma kuulsusrikka ja pika võidusõidukarjääri ja selle krooniks sai Eesti Meistritiitel. Mees kelle süda on sama suur kui ta ise, on lubanud edaspidi ikka Eestisse käima jääda ja siinseid abivajajaid nõustada.

Autode vabaklassis käis kogu hooaeg uustulnuka Eduard Sangernebo taktikepi all, kes ühtki ust paokile ei jätnud ja võttis ka tugevate soomlaste nina eest võidud. Terve hooaeg oodati rajale ka Taavo-Erkki Vitsutit. Rajale ta ka jõudis, kuid kahjuks vaid üheks demonstratsioonesinemiseks ja viimaseks EM etapiks, kust kohe ka võit ja uus Eesti rekord tulid.

Ardo Kalda
Äripäev
Autorubriigi toimetaja
Partnerid