Uudised

EMV kiirendusvõistluste II etapp möödus rekorditesajus. 14.07.2013
Laupäeval, 13. juulil Kiltsil toimunud kiirendusvõistluste II etapp möödus üliedukalt. Rekordeid purustasti mitmes masinaklassis.

Tähelepanuväärsemad ja märkimisväärsemad olid tulemused kõige võimsamate autode kassis - Outlaw ning mootorrataste klassis - ProBike. Veljo Einberg, oma Buick Grand National'il purustas Eesti kõigi aegade senini kehtinud kiirendusrekordi, mis oli küll mitteametlik, kuid mille sõitis kunagi välja soomlane Seppo Saapola, ajaks oli 7,9 sek. See oli sõidetud samuti Kiltsi lennuväljal. Nüüd sai see rekord löödud ning Veljo teenis auga välja Eesti kõige kiirema mehe tiitli, püsitades oma 7,8 sekundiga nii uue Eesti kiirendusrekordi kui ka uue rajarekordi Eestis. ProBike klassis sõitis Nils Laur, Kawasaki ZX12R'l välja samuti kiireima aja Eestis - 8,7 sekundit.

Täpsem info rekordite kohta juba lähiajal, pärast rekordite kinnitamist Kiirendusvõistluste Alakomitee poolt

Õnnitleme kõiki võitjaid!

Võistlusklasside esikolmikud:

Street A
1. Evar Raudsepp
2. Martin Veedler
3. Ketlin Semidotski

Street B
1. Frans-Henrik Wasström
2. Toomas Tuuling
3. Erik Olesk

Street Modified
1. Lauri Soots
2. Andres Arnover
3. Ako Luts

Outlaw
1. Veljo Einberg
2. Jevgeni Bulankin
3. Juhani Kautto

Bracket
1. Tarmo Naarits
2. Ago Kravets
3. Delvis Siimson

Streetbike
1. Erko Poska
2. Priit Serk
3. Raine Lemvald

Probike
1. Nils Laur
2. Erki Anto
3. Petri Koivuniemi





Eesti kõige kiiremad ja võimsamad võtavad mõõtu sel nädalavahetusel Haapsalus, Kiltsi Lennuväljal! 09.07.2013
Ameerika Auto esitleb: Laupäeval, 13.juulil toimub Kiltsi Lennuväljal Eesti Meistrivõistluste II etapp autode ja mootorrataste kiirendusvõistluses. Oodatud on kõik - võistlejad, asjahuvilised, vaba aja veetjad kaunis Haapsalus, pered. Tule veeda üks mõnus mürinarikas päev!

Sel laupäeval toimuv kiirendusvõistlus on täiesti legaalne võimalus proovile panna enda reaktsioon, võimed ning oma auto. Võistlevad erinevad klassid, registreerida saab korraldaja kodulehel. Oodatud on nii võistlejad kui kaasaelajad.

EMV II etapi peakorraldaja ning selle ala esimene naisvõistleja Eestis, Evelyn Mardus'e sõnul on see spordiala omamoodi positiivne sõltuvus: "Üks kord oled pisiku saanud, siis mõtled aina edasi, kuidas seda veel saada ning võimsamaks arendada. Seetõttu ma seda korraldangi, et kiirelt sõita soovivatel inimestel oleks võimalus võistelda täiesti legaalselt ja proovile panna nii oma oskused kui tehnika vastupidavuse. Üks võimalus mitte kihutada tänaval või maanteel, vaid teha seda kontrollitud ja ohutumas olukorras.

Täpsem informatsioon www.bhra.ee/dragrace

Autode ja mootorrataste kiirendussport Eestis hakkas tormiliselt arenema 2000-aastate esimesel poolel. Siiski esimesed kiirendamised Eestis leidsid aset juba 1996. aastal ning ega see erinenudki väga palju sellest, kuidas see USA’s kõik algas. Pärast ühist ringsõitu linnas, otsiti mahajäetud lennuväli või maantee, kus mees-mehe vastu kiirendust sai proovitud. Esimene ametlik kiirendusvõistlus toimus 1997.aastal Tallinnas, Lasnamäe kanalis. Selle üritusega pandi alus võistlustele, kus eksisteerisid ametlikud klassid ja reeglid. Alates 2003 aastast on ametlikke kiirendusvõistlusi Eesti koordineerinud BHRA (MTÜ Baltic Hot Rod Association). Sel aastal täitub BHRA'l 10. tegevusaasta.
Eesti Meistrivõisltuste 2013 arvetuse punktid on koos! 20.06.2013
Eesti kiirenduse Meistrivõistluste I etapp sai peetud. 18.06.2013

Möödunud laupäeval, 15 juunil toimus Haapsalus, Kiltsi lennuväljal rahvusvaheline autode ja mootorrataste kiirendusvõistlus "EDRA Nationals 2013", mis oli Eesti meistrivõistluste I etapp. Esialgu kahepäevasena plaanitud üritus, peeti ära ühepäevasena, kuna teise päeva ilmaennustus ei oleks turvalist võistluse korraldamist lubanud. Sel korral pidas ilmaennustus ka paika.

Võistlus toimus koos Läti Meistrivõistluste etapiga ning koos Läti klassidega võisteldi kokku 14 võistlusklassis. Võistluse korraldas Estonian Drag Racing Association MTÜ.

Võistlusel kõige vaatemängulisemat sõitu pakkusid Eesti klassid Outlaw ja Street Modified, kuhu oli kogunenud Eesti kiirendusladviku võimsad ja kiired. Rekordeid sellel võisltusel ei purustatud, kuid sõiteti kiiremini seni kehtinud veerandmiili lõppkiirusrekord. Uue tulemuse tegi Kristjan Käbi oma Chevy Monza-l. Lõppkiiruseks 281,6 km/h. Kahjuks seda tulemust ametlikuks rekordiks kirjutada ei saa, kuna puudub rekordi kinnitamisek vajalik nn. backup.

Eesti meistrivõistluste II etapp toimub samuti Haapsalus, Kiltsi lennuväljal, laupäeval, 13. juulil 2013.

Eesti võisltusklasside esikolmikud :

Street A

I - Edgars Dimpers
II - Rolands Ozolins
III - Tarvo Järv

Street B
I - Olegs Rezniks
II - Vladimirs Malers
III - Toomas tuuling

Bracket
I - Ago Kravets
II - Kristo Tihvan
III - Tarmo Naarits

Street Modified
I - Lauri Soots
II - Gunnar Saar
III - Andres Arnover

Outlaw
I - Veljo Einberg
II - Kristjan Käbi
III - Maris Ozolins

Street Bike
I - Erko Poska
II - Priit Serk
III - Janek Kirjanen

Pro Bike
I - Deivid Urbus
II - Petri Koivuniemi
III - Erki Anto
Alakomitee otsus ja muudatus ProBike klassile hooajal 2013. 04.06.2013
Kiirendusvõistluste Alakomitee arutas ettepanekut rakendada ProBike klassil EMV etappidel stardifoori ProTree režiimis ja eliminaatorite Pro-tabeleid.

Otsustati algaval hooajal vastav muudatus sisse viia kõigil etappidel ja nimetada seda üleminekuajaks. Enne võistluse algust informeerib  peakohtunik võistlejaid Pro-stardifoori ja Pro-tabelite kasutamisest ning kui hooaja lõpus ei avaldata sõitjate poolt vastuseisu, siis viib sügisel Alakomitee selle muudatuse ka mootorrataste tehnilistesse reeglitesse sisse.

BHRA
Kiirendusvõistluste Alakomitee 2013
Partnerid